ماوس خوب چه ماوسی است ؟

ماوس وسیله ای است که طراحان،گیمر ها و کاربران عادی با آن بسیار سر و کار دارند و مهمترین ابزار در استفاده از رایانه به حساب می آید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ماوس هایی با رنگ،کاربرد و اندازه های گوناگون وارد بازار شده است.

ویژگی های یک ماوس خوب

سایز و ارگونومیک

بدون شک یکی از مهمترین عامل در انتخاب ماوس سایز و اندازه ماوس است.

با داشتن یک ماوس خوب می توانید بسیاری از فشار های وارده بر روی دست خود را کاهش دهید.

برای خرید یک ماوس خوب آن را بر حسب اندازه دست خود انتخاب کنید.

حساسیت و دقت Mouse

حساسیت ماوس که با واحد (Dpi (Dot Per Inch  به معنی تعداد نقاطی است که در یک اینچ تشخیص داده می‌شود اندازه گیری می شود.یکی دیگر از ویژگی های یک ماوس خوب این است که درصد این حساسیت بالا باشد.

نوع Mouse

یکی دیگر از مهمترین عوامل تصمیم گیری در خرید ماوس این است که میخواهید یک ماوس بی سیم بخرید یا با سیم

ماوس های باسیم بهترین عملکرد را در کار با رایانه دارند و بدون تاخیر هستند و برای طراحی مناسب تر هستند اما ممکن است سیم آن در هم پیچ بخورد و راحتی ماوس های usb را نداشته باشند.

ماوس های بی سیم راحتی و آزادی بیشتری برای کاربر دارند به همین علت است که طرفداران بیشتری دارند.ماوس های بی سیم نیاز به باطری و شارژ دارند و یک تاخیر میلی ثانیه ای در عملکرد آن ها وجود دارد که از معایب آن است.

ماوس های بی سیم دو نوع هستند :

  1. ماوس های بلوتوثی که برد بیشتری نسبت به دیگر ماوس های بی سیم دارند.

  2. ماوس های دانگل usb یا وایرلسی که سرعت بیشتر و تاخیر کمتری نسب به ماوس های بلوتوثی دارند و از آن جایی که این ماوس ها با usb کار میکند یکی از پورت های سیستم شما را اشغال می کند.

با این تفاسیر هر ماوس مزایا و معایب خودش را دارد.

بهترین Mouse برای طراحان

برای انتخاب بهترین ماوس برای طراحی باید دقت آن را در نظر گرفت به صورتی که در هنگام طراحی،رسم شکل،و انتخاب یک مکان دقیق نیازمند دقت بالا سنسور(Dpi)است.

ماوس پیشنهادی مناسب طراحی توسط طراحان، مدل بیسیم Logitech Wireless Performance ( تصویر زیر ) که میتواند انتظار اکثر طراحان را برآورده کند.Logitech Wireless Performance

 

بهترین Mouse برای گیمر ها

ماوس های گیم همانطور که در تصاویر زیر می بینید ماوس های عجیب و غریب از لحاظ ظاهری هستند که با دکمه هایی اطراف بدنه در اندازه و طرح های مختلف ساخته شده اند. در حال حاضر بهترین ماوس گیم توسط شرکت asus (ماوس مخصوص بازي ايسوس سري ROG مدل Spatha )که در تصویر سمت راست می بینید ساخته شده که مناسب همه نوع بازی (استراتژی،اکشن و …) است اما قیمت بسیار بالایی دارد.

ماوس های گیم دارای ضریب حساسیت بالاتر نسب به بقیه ی ماوس ها است و برای استفاده طولانی ساخته می شوند.

  

 

ماوس گیمینگ

ماوس مخصوص بازي ايسوس سري ROG

هزینه برای خرید Mouse Game

قیمت ماوس بستگی به برند ، کارایی و ظاهر ماوس دارد به طور متوسط یک ماوس معمولی ای فورتک N-70FX از 35000 تومان شروع می شود این نوع ماوس ها ویژگی خاصی ندارند اما باز هم کار کاربران را راه می اندازد.

برای انتخاب یک ماوس با قیمت مناسب و کاربرد خوب پیشنهاد ما به شما ماوس بی سیم A4TECH G3-270N است که می توانید از وبسایت ما خریداری نمایید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *